ChristenUnie stelt vragen over brugbediening op zondag

59stadskanaal08donderdag 01 oktober 2009 21:07

Deze week hebben wij schriftelijke vragen ingediend om duidelijkheid te krijgen van het college van B&W hoe zij denken om te gaan met brugbediening op zondag. De aanleiding is dat het college dit, in tegenstelling tot eerdere uitspraken, vorige week (eenmalig) toestond.

Het gaat ons er niet om dat recreatievaart op zondag niet mogelijk kan zijn.  De ChristenUnie wil echter wel voorkomen dat ons personeel op zondag verplicht wordt te werken (voor recreatieve doeleinden.) Wij willen ons inzetten dat ook de brugbedienden zondags kunnen recreëren, tijd hebben voor sociale contacten - denk aan vrienden- en familiebezoek - en als ze dat op prijs stellen een bezoek aan de kerk.

We wachten het antwoord van het college met belangstelling af. We zullen u op de hoogte houden.

Namens de ChristenUnie,
Ingrid Sterenborg.

SCHRIFTELIJKE VRAGEN

Op grond van artikel 108 van het Reglement van Orde van de raad van de gemeente Stadskanaal.

Aan

De voorzitter van de raad

Van

I.J. Sterenborg-Kooij, ChristenUnie

29-09-2009

Onderwerp:

Brugbediening op zondag

Het college wordt verzocht de volgende  vragen schriftelijk te beantwoorden:

Vragen

1. Klopt het dat het college toestemming heeft gegeven om de brugbediening op zondag 20 september te laten plaatsvinden, en heeft aangeboden de kosten daarvoor te betalen?
  2. Zijn de bruggen ook werkelijk bediend op zondag 20 september op kosten van de gemeente en met medewerking van gemeentelijk personeel?
  3. Welke redenen kunt u aandragen voor dit besluit buiten de raad om, ondanks de gevoeligheden in de raad hieromtrent en de uitspraak recentelijk dat de brugbediening op zondag niet voor 2012 aan de orde zou zijn?
  4. Bent u voornemens brugbediening op zondag incidenteel toe te gaan staan?

Toelichting:

Op de besluitenlijst van het college prijkte het volgende besluit, d.d. 7 september 2009:

De brugbediening tijdens de STAR-dagen op 19 en 20 september te verzorgen en te betalen.

Tijdens het debat over de voorjaarsnota op 25 mei j.l. werd door een lid van uw college uitgesproken dat brugbediening op zondagen niet voor 2012 aan de orde zou zijn.

Datum:

21-09-2009