Elk nadeel heeft zijn voordeel...

woensdag 04 maart 2009 13:39

Nog 364 dagen / 52 weken

Stadskanaal ligt in een Sociaal-Economisch zwakke regio. Dat is niet mijn idee, zo denkt het rijk over ons. Terwijl het nieuws misschien het idee geeft dat de hele wereld een economisch zwakke regio aan het worden is, heet Stadskanaal het al een tijdje te zijn. En dat heeft zijn voordelen, en zijn nadelen. Een duidelijk nadeel is dat het lastig is boven een dergelijk stigma uit te stijgen. Het zal erg lang duren voordat dat etiket ‘zwak' in de hoofden van de Nederlandse burgers en politici afgetrokken wordt, ook al zouden we niet meer aan de feitelijke criteria van zwakheid voldoen.

Een duidelijk voordeel is dat we regelmatig gevraagd en ongevraagd extra gelden krijgen voor de aanpak van mogelijke achterstanden, soms duidelijk aangetoond, soms totaal niet. Vanochtend viel in de krant te lezen dat onze scholen tonnen extra krijgen voor de aanpak van onderwijsachterstanden, dat is mooi, want dat is nodig. Vorige week besloten we over de inzet van 6 ton die wij van rijk krijgen in het kader van het Nationaal Actieplan Sport en Bewegen om bewegingsarmoede onder onze burgers aan te pakken. Het leuke hieraan is dat er helemaal niet bekend is of er in onze regio wel bewegingsarmoede is en of dat meer is dan in bijvoorbeeld Haren of Wassenaar. Toch krijgen we door ons etiket ‘zwak' zomaar weer 6 ton. Dank u wel Den Haag!

De ChristenUnie vindt dan ook - en dat is het tweede argument om ChristenUnie te stemmen volgend jaar:

Eerst bestuderen, dan spenderen, dan evalueren.

Reacties op 'Elk nadeel heeft zijn voordeel...'

chris, chris (renton) renton [871708]
Geplaatst op: 21-01-2015 03:31 Quote
In 1958 begeleidt Replica Horloges de onafhankelijke horlogemaker Breitling de groei van vervoer door de Replica Horloges Nederland lucht door een zeer nauwkeurige horloge, schokbestendig, waterdicht en anti-magnetische benoemde iwc replica Transocean marketing. Op het moment is dit automatische model hard op weg een vlaggenschip van het merk, profiteren van alle de knowhow verworven ten dienste van lucht-en ruimtevaart. Met zijn sobere en geraffineerde esthetiek, het beleeft snel een groot succes en de groei van transatlantische reizen.
Nieuw bericht