Bijzondere bijeenkomst

dinsdag 19 mei 2009 13:07

Gisteravond hadden we een bijzondere bijeenkomst. Die titel doet waarschijnlijk het vermoeden rijzen dat er iets heel exceptioneels heeft plaats gevonden in een samenzit. Dat valt best mee. Er staat bijna maandelijks zo’n bijzondere bijeenkomst gepland voor de raadsleden. Het bijzondere zit ‘m er in dat er geen raadsstukken worden besproken of vastgesteld. Vaak komt er een ambtenaar, een particulier of een groep mensen langs die een idee aan de man willen brengen of iets uit komen leggen. Normaal gesproken worden er twee onderwerpen in zo’n vergadering besproken van ongeveer een uurtje. Ook gisteren was dat het geval.

Eerst maakten we kennis met de nieuwe rekenkamercommissie die hun plan van aanpak kwamen presenteren en ons om input voor onderzoek vroegen. Daarna was het de beurt aan een groep ambtenaren van de provincie en onze gemeente om de plannen in het Provinciaal Omgevingsplan (POP) voor de zuidelijke veenkoloniën toe te lichten. Het waren beide best informatieve onderwerpen. De provincie heeft bijzondere (hier wel) plannen voor het Pagediep-dal en kwam de gemeenteraad uit leggen hoe we die plannen moesten opvatten.

Zoals afgelopen zaterdag verteld is het een drukke tijd. Dus vanavond wordt er weer vergaderd. In dit geval een reguliere fractievergadering ter voorbereiding van de raadsvergadering van aanstaande maandag.

ChristenUnie: onverschrokken