Bezoek

woensdag 20 mei 2009 16:42

Nog 287 dagen / 41 weken

Gisteravond hadden we weer een fractievergadering. Het was een bijzondere vergadering. Niet zo zeer om wat er besproken werd, alswel om het feit dat we bezoek hadden. Dat er bezoekers zijn gebeurt ook wel vaker. Regelmatig komen particulieren, verenigingen, bedrijven of inspraakorganen hun visie of belangen in de fractie toelichten. Gisteravond hadden we een bijzondere bezoeker.

Een aspirant-raadslid wilde eens ervaren hoe het er aan toe gaat in de fractie, voordat hij in gesprek gaat met de commissie die over de plaatsing op de lijst gaat. Dat vind ik nou een verstandige manier van werken. Stel dat hij zou zich voor vieren jaren committeren aan een plek in de steunfractie en dat het hem zwaar tegen zou vallen, omdat hij geen idee had hoe het er eigenlijk aan toe gaat! Het zou zo maar kunnen gebeuren (hoewel de sfeer over het algemeen erg goed is in de fractie hoor). Het verbaast mij sowieso dat er weinig mensen uit de eigen achterban af en toe eens de sfeer komen proeven in de fractie. Voor de commissie die over plaatsing op de lijst gaat zou het bijvoorbeeld ook heel goed zijn denk ik om te kijken hoe het er eigenlijk aan toegaat. Misschien dat daar ook wel veel duidelijk kan worden over de mogelijkheden voor de lijst die weer samengesteld moet worden.

ChristenUnie: doet (je) veel