Updates (2)

maandag 08 juni 2009 20:07

Ruim 3 maanden onderweg lijkt het mij een goed moment om weer even te kijken hoe het staat met de losse eindjes van de laatste maanden. In verschillende stukjes heb ik u een vervolg toegezegd, die hier en daar al plaats heeft gevonden. Dus hieronder een kort overzicht:

Op 28 april jl had ik het over cameratoezicht. In een commissievergadering heeft collega Ingrid Sterenborg dit naar voren gebracht. Het werd met minder enthousiasme onthaald dan door ons verwacht. De betrokken politieambtenaar kreeg het idee dat we continue toezicht op de camera’s wilden, daar heeft hij uiteraard de mankracht niet voor. Dat was echter niet onze bedoeling. De camera’s kunnen blijven opnemen, en mocht er een incident hebben plaats gevonden worden teruggezien. Er gaat uiteraard ook een preventieve werking vanuit. We blijven er voor strijden.

Een dag later besteedde ik aandacht aan de viertondes. Het college heeft besloten niets te veranderen. Dat is een beetje onverwacht. De ChristenUnie beraadt zich nu hoe we de situatie toch kunnen verhelderen.

Op 7 mei besprak ik de bijzondere gang van zaken rondom de samenwerking tussen gemeenten rondom Bellingwedde. Het college daar nam stappen, waarvan ze wist dat de raad die niet kon steunen. Wat de ChristenUnie betreft mocht het onderzoek naar samenwerking tussen Stadskanaal, Vlagtwedde en Bellingwedde daarom ook direct worden afgebroken. Er was immers al anders beslist. Het college van Bellingwedde is echter op haar schreden teruggekeerd nadat de raad de constructie onmogelijk had gemaakt met Pekela, Veendam en Menterwolde. Wat ons betreft is de samenwerking met Bellingwedde echter nog lang geen gelopen zaak.

Ik heb op 14 mei verteld over het plakken van posters. Die zijn inmiddels al overgeplakt, losgetrokken, opnieuw bevestigd of weggehaald. Frits van der Heide heeft van het eerste plakken foto’s gemaakt. Daarmee sluiten we de updates voor deze keer af.

ChristenUnie: In beeld