Penalties

zaterdag 13 juni 2009 15:15

Bij het raadslidmaatschap komen bijzondere dingen om de hoek kijken. Zo is er de jaarlijkse voetbalwedstrijd tussen gemeentebestuur en het G-team van lokale voetbalclub SJS. Het is een jarenlange traditie, waar ik vorig jaar voor het eerst deel van werd. Destijds werd bij een temperatuur van 30 graden met 2 of 3 tegen 1 verloren. (Dat is niet helemaal duidelijk meer). Vandaag mochten we revanche nemen.

Dat is gelukt. Het gemeentebestuur heeft na penalties gewonnen, na een 0-0 eindstand na ongeveer een half uur spelen in de volle zon. Ondergetekende speelde het grootste gedeelte van de wedstrijd op de linkerflank, eerst achterin, vervolgens 5 minuutjes uitpuffen naast trainer en PvdA-raadslid de Boer en aan het eind nog even linkshalf. De verder erg goed spelende collega Ingrid stond in de spits en heeft in de eerste helft dé kans laten liggen om de wedstrijd niet doelpuntloos te laten eindigen. Wat dat betreft handelde ze net als in de politiek, waar de ChristenUnie vertegenwoordigers ook niet van het snelle scoren, maar meer van de opbouw zijn. Wethouders Bessembinders en Van de Kolk hadden ook nog een paar goede schotkansen, die door de goed spelende keeper over en naast het doel werden gewerkt. Verder werd er een puike partij gespeeld door beide partijen die er erg sportief aan toe ging. Tot zo ver het wedstrijdverslag.

Wederom twee tips voor het weekend. ChristenUnie: scoort ChristenUnie: Teamspelers