Leuk weekje

vrijdag 19 juni 2009 15:37

De gemeenteraad van Stadskanaal staat aan de vooravond van een interessante week. De raad vergadert binnen 7x24 uren officieel 5 keer. Drie openbare raadsvergaderingen, een besloten vergadering en een raadscommissie.

Later vandaag beginnen we. Naar alle waarschijnlijkheid besluit de raad vanavond over de nieuwe burgemeester. Daartoe hebben we – zoals de gemeentewet dat voorschrijft – eerst een besloten vergadering waarin de vertrouwenscommissie verslag uitbrengt en er een stemming plaats vindt en vervolgens een openbare vergadering waarin de kandidaat gepresenteerd wordt. Dat zijn dus al twee vergaderingen. Dat doen we aanstaande maandag dunnetjes over als we een reguliere raadsvergadering hebben (met zeer interessante onderwerpen, daarover de komende dagen meer), gevolgd door een (raadsbrede) commissievergadering over de toekomst van Theater Geert Teis. Ten slotte vindt volgende week vrijdagmiddag wel een hele bijzondere raadsvergadering plaats, namelijk op het podium van datzelfde Geert Teis! Het is voor het eerst dat ik buiten de raadszaal een raadsvergadering heb, en dan ook meteen op een dergelijke plek!

Er staat die middag maar één onderwerp op het programma en dat is het afscheid van de huidige burgemeester Stavast, die na 13 jaar trouwe dienst afzwaait. Ik ben toch wel erg nieuwsgierig met welke kandidaten de vertrouwenscommissie op de proppen komt. Nog drie-eneenhalf uur en ik weet het. Een half uurtje later kunt u het ook vernemen: vanaf 19.30 is er in de raadszaal de openbare vergadering!

ChristenUnie: Neemt verantwoordelijkheid