zaterdag 25 juli 2009 21:53

Drie dagen geleden kondigde ik aan één van de afgelopen dagen te besteden aan een stukje over spierpijn. Die is echter uitgebleven, en vanwege een totaal gebrek aan nieuwsberichten nu dan het teruggrijpen op al tijd interessante onderwerpen.

Voorafgaand aan de vorige verkiezingen heeft de ChristenUnie een 18-tal speerpunten opgesteld. Een aantal daarvan zijn of worden gerealiseerd. Wat altijd aandacht blijft verdienen is wonen. Twee speerpunten werden er aan gewijd: Nummer 3 zegt “De mogelijkheid voor ouderen om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen”. Nummer 4: “Goede en betaalbare woonruimte voor zowel jongeren, ouderen, zelfstandigen als meerpersoonshuishoudens.”

De afgelopen jaren heeft de ChristenUnie altijd aangedrongen op het laag houden van de OZB-tarieven en de laatste jaren heeft de ChristenUnie de jaarlijkse verhogingen niet gesteund. De energielasten zijn behoorlijk gestegen en die maken wonen er ook niet goedkoper op. Dus als de gemeente positieve invloed kan uitoefenen op het wonen zal het dat moeten doen. Aan de ChristenUnie zal het niet liggen.

Daarom de twee tips voor dit weekend:

Huizen voor iedereen

Een gevarieerd woningaanbod