Halverwege

donderdag 03 september 2009 18:19

Nog 181 dagen / een half jaar/ 6 maanden

Het is zover. We zijn halverweg het laatste jaar voorafgaand aan de verkiezingen. Vanaf nu zal de verkiezingskoorts toe gaan nemen en zullen er heel veel dingen gezegd en gehoord gaan worden vanaf het politieke front.

Gisteravond op de boot waarmee we onze burgemeester ophaalden vanaf de gemeentegrens hoorde ik al verschillende gesprekken over stoppen of doorgaan, lijstvorming en kandidaten. Wij konden er niet al te veel over kwijt, omdat onze lijst nog niet openbaar is. De teller van raadsleden waarvan ik direct gehoord heb dat ze er mee stoppen na deze periode staat echter al op 4. Los van politieke verschuivingen betekent dit dus al 20% nieuwe gezichten over een half jaar.

Vanavond staat een avond gepland met drie gemeenteraden over het toeristisch beleidsplan. Dat is een goede zaak. Het gebied Westerwolde valt in al deze drie gemeenten en is toch de grootste natuurlijke trekker van toeristen. Samenwerken kan op grote onderwerpen sowieso geen kwaad, maar zeker op toerismegebied moet je niet elkaar de vliegen willen afvangen. Alle drie de gemeenten zijn gebaat bij het bekend worden van het gebied buiten het gebied om zoveel mogelijk mensen te lokken.

Een goede buur is beter...