Verkiezingsprogrammacommissie

dinsdag 08 september 2009 18:53

Het lijkt soms wel een volkssport. Het bedenken van commissies. In Nederland zijn we er erg goed in. Bijna elke vereniging kent naast een bestuur een serie commissies waarin afzonderlijk vergaderd wordt over talrijke kleine onderdelen. Met veel overgave weet een adjunct-vice-secretaris van de bijkeuken-renovatie-commissie dan in de plenaire vergadering de keuze voor het blauw-met-groene vinyl, ten koste van het eiken 9-millimeter laminaat te verdedigen. Er is tenslotte al uren over vergaderd in de daarvoor speciaal benoemde nieuwe-bijkeuken-vloercommissie.

Nu zou u na het lezen van de titel en de vorige alinea het idee kunnen hebben dat ik de verkiezingsprogrammacommissie niet erg veel waarde toedicht. Integendeel. Dit is nu precies een voorbeeld van een type commissie die haar waarde in het verleden heeft bewezen en dit vermoedelijk de komende maanden weer gaat doen. Een groep vanuit de oude en beoogde nieuwe fractie, steunfractie en bestuur gaan de nodige avonden bij elkaar zitten om de wensen en ideeën voor de komende jaren op papier te zetten. Straks voor het eerst. Ik ben benieuwd. Mocht u nog ideeën hebben, laat het weten! (op de hoofdpagina vindt u een link waar u heen kunt emailen).

ChristenUnie: Altijd georganiseerd