NASB

zaterdag 19 september 2009 11:42

Misschien dat u zich het kunt herinneren. In de nabeschouwing van de raadsvergadering van 23 februari jongstleden vroeg ik u mee af te tellen. (U kunt het hier terug lezen.) In die vergadering meende wethouder Duit binnen 1,5 of 2 maanden aan de slag te kunnen met het Nationaal Actieplan Sport en Bewegen. Toen ik hem daar een vraag over stelde werd het een half jaar. Destijds had ik weinig vertrouwen in het bereiken van die deadline en vroeg u daarom mee af te tellen tot 23 augustus. Dat is inmiddels bijna een maand geleden. Vandaag echter werd het startschot gelost voor alle activiteiten, en hoewel een maand te laat toch complimenten. Er is in ieder geval iets in gang gezet. Met meetbare doelstellingen, want daar ontbrak het een half jaar geleden nog aan. Daar kwam de wethouder in zijn toespraakje op het podium op het Stadsplein nog even op terug. Het is mooi dat er werkelijk een start gemaakt wordt om de inactieve burgers in beweging te krijgen. Ik hoop dat de tonnen euro’s veel effect gaan hebben

Minstens zo interessant was de sporter die naast hem stond. Veel topsporters kennen we niet in de gemeente Stadskanaal. De schaatster Renate Groenewold is misschien wel de meest bekende, maar die woont al geruime tijd buiten de gemeente. Een paar weken geleden echter is de voetbalster Sylvia Smit in de schijnwerpers komen te staan, door de goede prestaties van het Nederlands Vrouwenelftal op het Europees Kampioenschap in Finland. De aanvalster scoorde nog een belangrijk doelpunt in de 3e wedstrijd die het team daar speelde. Deze voetbalster loste samen met de wethouder het startschot voor de NASB in Stadskanaal. De wethouder merkte terecht op dat dergelijke sporters een inspiratie kunnen zijn voor anderen, met name kinderen, om te beginnen met sporten.

Wat dat betreft kan het college misschien ook een voorbeeld nemen aan de sport. Buiten de tijdslimiet eindigen betekent vaak niet meedoen!

ChristenUnie: Een sportieve club

ChristenUnie: Op de klok letten