Uitgedund

woensdag 23 september 2009 18:39

Nog 161 dagen / 23 weken

Gisteravond hadden we de reguliere fractievergadering voorafgaand aan de raadsvergadering. Normaal gesproken zitten we daar met z’n achten. Vier raadsfractieleden en vier steunfractieleden. Dat is wel erg fijn, om als raadslid ondersteuning te hebben van een stel mensen met specifieke deskundigheid, jarenlange ervaring en/of praktische talenten. Ze hebben al veel tips, ideeën en argumenten meegegeven die in en buiten de raad erg nuttig en waar bleken.

De afgelopen weken hebben de fractie en steunfractie ondersteuning gekregen bij het opstellen van het verkiezingsprogramma door nog drie mensen uit het kader en het bestuur. Nog maar wijsheid en kennis om een goed programma neer te zetten. Het is nu eenmaal zo: twee weten meer dan één. En elf weten er meer dan vier.

Gisteravond waren we plotseling maar met ons vieren. Door ziekte of andere verplichtingen werden we even op een kleinere groep teruggeworpen. We hebben ons uiteraard gered – in een vergadering die niet geheel toevallig een stuk korter duurde, maar ik heb toch liever de grote groep om de fractie heen staan, voor de interne discussie is dat toch wel erg handig. Gelukkig dat gisteren maar eenmalig is. En we hopen en bidden dat we volgend jaar met minstens zo’n grote groep weer samen kunnen gaan zitten. Daar heeft ook ú de hand in!

ChristenUnie: ruimte voor interne discussie