Brandweer

vrijdag 25 september 2009 19:22

Een brandbrief van de brandweer. Daar zit je meestal niet op te wachten. Niet op de brandweer en helemaal niet op brandbrieven. Het is mooi als je niet op de brandweer hoeft te wachten. Allereerst omdat je haar niet nodig hebt, en mocht dat wel zo zijn dat ze er snel is. Wat dat laatste betreft schijnt het steeds meer moeite te kosten. Met name omdat de brandweer grotendeels afhankelijk is van vrijwilligers en die steeds moeilijker te vinden zijn. Daar gaat de brandbrief ook over.

Met het oog op de komende raadsperiode heeft de brandweer alle gemeentebesturen een brief gestuurd met ideeën hoe hier mee om te gaan en de vraag om goede communicatie. Daar heb je nog eens wat aan. Als er iets belangrijk is, is het goede rampenbestrijding en brandweerzorg is daar een belangrijk onderdeel van. De brandweer is weer grotendeels afhankelijk van de vrijwilligers een een meewerkende overheid. Dat laatste mag nooit het probleem zijn wat de ChristenUnie betreft. En mocht u nog vrije tijd over hebben en niet te ver van de kazerne wonen... u weet waar u nodig bent.

ChristenUnie: Uitermate blij met vrijwilligers