Onze vragen

vrijdag 02 oktober 2009 19:32

We doen het niet heel erg vaak. Schriftelijke vragen stellen. De huidige periode hebben we vier stel vragen gesteld. Al heel snel kwamen we er achter dat dit college niet het snelste was en haar eigen en onze deadlines niet haalde. Daar hebben we in 2007 vragen over gesteld. Het college ontkende dat er een groot probleem was en weet het aan de moeilijkheden die een reorganisatie van het ambtenarenapparaat met zich meebrengt gecombineerd met ziekte. Ondertussen is dat achter de rug, maar de prestatiecurve van het college nog niet veel naar boven afgebogen.

De tweede keer dat we vragen stelden was over de growshops in onze gemeente. We maakten ons er zorgen over dat dergelijke instituties zich zonder enige problemen in onze gemeente kunnen vestigen. In andere gemeenten is grote overlast door banden en links met criminaliteit. De winkel is er op ingericht de groei van hennep te faciliteren. Het verbouwen van die planten is echter nog altijd verboden in Nederland. Het college zag het allemaal niet in zo’n vaart lopen maar gaf wel aan streng te gaan controleren.

De derde serie vragen haalde het landelijke nieuws. We vroegen het college naar een theatervoorstelling waar niet alleen Christenen, maar vooral ook God zelf bespot werd. Als subsidieverstrekker van het theater (6 ton jaarlijks!) vonden en vinden wij dat we vragen moesten stellen. Er gaat heel veel geld van onze burgers naar dingen waar een groot deel van de burgers niet achter kunnen staan. De antwoorden van het college waren niet echt bevredigend en sterkten ons in onze opvatting dat een privatisering van het theater eens onderzocht moet worden. Waarom zoveel betalen als we verder geen enkele inspraak hebben?

De laatste serie vragen zijn van gisteren en staan nu ook op de site. Hier kunt u ze lezen. Voor de derde keer op rij betreft het een principieel punt. U ziet het. We stellen niet vragen om het vragenstellen, maar stellen aan de kaak wat geen andere fractie durft te doen. Ik ben benieuwd of het college voor de eerste keer eens een echt positief antwoord gaat geven. Ik heb er echter een hard hoofd in.

ChristenUnie: Principieel