Elektrisch

vrijdag 16 oktober 2009 19:21

Afgelopen week is op het Geert Teisplein een oplaadpunt geopend voor elektrische auto’s. Na Leeuwarden zijn we de tweede Noordelijke gemeente met een dergelijke voorziening. Dat zegt verschillende dingen. Allereerst dat Stadskanaal vooruitstrevend is en zich in wil zetten voor duurzaamheid. Daarnaast dat elektrisch rijden nog geen grote hype is, anders waren er wel al meer geweest.

Mevrouw Galama, onze nieuwe burgemeester had de eer om het zuiltje te onthullen. Haar eveneens kersverse collega van buurgemeente Vlagtwedde mevrouw Kompier de eer om er een auto aan te hangen. Ze test de komende maanden een splinternieuwe elektrische auto.

De ChristenUnie roept al jaren dat er gekeken moet worden naar dit soort initiatieven. Alternatieve energie, zoals aardwarmte werd door ons enkele jaren geleden al naar voren gebracht en als ik mij niet vergis een oplaadpunt voor elektrische auto’s ook al twee jaren terug. De raad heeft kortgeleden een notitie duurzame energie vastgesteld en dit is daar een uitvloeisel van. Dat er nog maar veel projecten mogen volgen.

ChristenUnie: initiatiefrijk