Grootse plannen

dinsdag 20 oktober 2009 20:20

Het is een bijzondere situatie. Feitelijk heeft de gemeente weinig geld meer over. Door een financieel trucje tovert het college toch 8,5 miljoen boven water. 5 miljoen daarvan komt uit de Essent-gelden. Het meeste van de vele miljoenen van Essent moeten we op rente zetten om de jaarlijkse dividenduitkeringen op te vangen die we jarenlang kregen en ook voor de komende jaren begroot hebben.

Omdat geld blijkbaar moet rollen en in deze tijd van financiële onzekerheid voorzichtigheid geen optie is voor het college worden er drie grote miljoenenverslindende projecten voorgesteld in een notitie die tijdens de Algemene Beschouwingen zal worden behandeld. De projecten zijn in een Multifunctionele Accomodatie in Stadskanaal Noord, de herinichting van de Hoofdstraat en een opknapbeurt voor theater Geert Teis. Respectievelijk voor 4, 4,5 en 3,8 miljoen Euro.

In de fractie hebben we de afgelopen weken hard gediscussieerd welke insteek we zouden moeten kiezen. De uitkomst houd ik nog even geheim. Binnenkort kunt u hier op de internetsite ons oordeel lezen in de algemene beschouwing en iets eerder al in een samenvatting daarvan in de Kanaalstreek en hier op de site.

ChristenUnie: intelligente oplossingen