Welkom Onstwedde

vrijdag 27 november 2009 20:39

Welkom bezoekers uit Onstwedde! Leuk dat u even de moeite neemt om een kijkje te nemen in dit weblog. Ik ben al enkele maanden op gang en hoop door te gaan tot de verkiezingen op drie maart aanstaande. Elke dag een stukje over een onderwerp dat die dag voorbij komt en een tip waarom u volgend jaar volgens mij het beste een vakje van één van de mensen van de ChristenUnie rood kunt kleuren.

Sinds gisteren staat er een directe verwijzing vanaf de site onstwedde.nl naar dit weblog en dat is terug te zien in de bezoekersaantallen. Dat is ook een mooi moment om even terug te halen welke speciale aandacht de ChristenUnie de laatste jaren gehad heeft voor het dorp in het hart van onze gemeente.

Ik zal daarbij beginnen bij de multifunctionele accommodatie die de komende jaren aan de Boslaan zal verrijzen. Het zou te ver gaan om als ChristenUnie alle eer daarvoor op te eisen, maar we hebben wel extra benadrukt dat er een Sporthal zou moeten komen, met een tribune. Het gevolg is dat er inderdaad een sportzaal met de oppervlakte van een dubbele gymzaal zal worden opgericht en er beloofd is om een tribune te plaatsen.

Speciale aandacht is er op dit moment van de ChristenUnie voor de aansluiting van Onstwedde op de N366. De aansluiting van de Onstwedderweg dreigt te vervallen. Daar zijn wij totaal niet blij mee. Maar ook het alternatief dat wethouder Bessembinders biedt is niet goed genoeg. Er wordt een aansluiting gemaakt bij de Rode Loper, zonder dat de wegen daarnaartoe versterkt of verbreed worden. Dat kan natuurlijk niet. Het zijn smalle wegen en een secundaire weg die al het verkeer moeten op gaan vangen straks. Als de aansluiting van de Onstwedderweg echt verdwijnt moeten er wel goede alternatieven richting Ter Apel, Emmen en Duitsland voor terug komen, en niet alleen de aansluiting bij Alteveer!

Na een jarenlange strijd heeft onze lijsttrekker Ingrid Sterenborg eindelijk voor elkaar gekregen dat kinderen uit Onstwedde en Musselkanaal, zich niet telkens op en neer hoeven te laten vervoeren naar Stadskanaal voor het schoolzwemmen. Al vele malen had ze aangedrongen om ook de mogelijkheid open te laten om ook de buitenbaden te benutten voor het schoolzwemmen. Eindelijk is vorig jaar de mogelijkheid er gekomen.

Het meest belangrijk is echter onze continue strijd om de kleine kernen compleet en leefbaar te houden. Er moet de mogelijkheid zijn voor ouderen om in de eigen woonplaats te blijven wonen. Jongeren moeten de mogelijkheid hebben om in het dorp uit huis te gaan. Er moet dus voldoende woningaanbod blijven en de mogelijkheid om daarin uit te breiden als daar behoefte toe is. En op zondagen moet iedereen gewoon rustig naar zijn of haar kerkdienst kunnen gaan.

U ziet, u heeft onze aandacht. Mocht ons toch nog iets ontgaan, dan kunt u ons altijd bereiken via de hier vermelde kanalen. Van harte uitgenodigd.

De tip voor vandaag:

ChristenUnie: Onstwedde in the picture