Reactie

maandag 21 december 2009 23:33

Het doet goed reacties als die van gisteren te lezen. (Mocht u dat nog niet gedaan hebben, hier kunt u de dagboekbijdrage van gisteren vinden.) Sowieso is het leuk als mensen reageren op deze stukjes. Het betekent namelijk dat iemand de moeite genomen heeft om het te lezen en er over na te denken en er op te reageren. Maar de reactie van gisteren is extra mooi omdat iemand aangeeft de ChristenUnie te kunnen waarderen, ondanks het feit dat hij zich zelf normaal gesproken niet tot het standaard electoraat van de partij rekent.

“Alhoewel ik geen christelijk overtuiging heb, vind ik dat de Christen Unie in onze gemeente goed werk doet, duidelijk en eerlijk is. Een eenmaal goed overwogen standpunt blijft jullie standpunt, terwijl andere partijen nogal een willen draaien.” Aldus de reageerder. Deze zinnen doen me goed om te lezen. Dit is precies wat de ChristenUnie ook wíl zijn: duidelijk en eerlijk. Na zo’n reactie kan ik er weer een tijdje met frisse moed tegenaan. Dus: mocht u twijfelen, schroomt niet en reageer een keer! En mocht u minder positieve dingen te melden hebben, is dat uiteraard ook mogelijk, misschien dat we ervan kunnen leren.

U heeft nog twee tips te goed van zaterdag en één van vandaag, totaal 3:

ChristenUnie: een lerende partij

ChristenUnie: een man een man, een woord een woord

ChristenUnie: neemt u serieus