Debatten

woensdag 20 januari 2010 20:25

Nog 42 dagen / 6 weken

Morgen breekt een onderdeel binnen het verkiezingsseizoen aan, dat nooit kan ontbreken: openbare debatten! Lijsttrekker Ingrid Sterenborg zal in “De Kameleon” in Musselkanaal deelnemen aan een debat met alle lijsttrekkers. Het debat is georganiseerd door Stichting Welstad en handelt – logischerwijs – grotendeels over welzijnsvraagstukken, zoals zorg, ouderen en jongeren, leefbaarheid en armoedebestrijding. Zover ik heb begrepen zullen vertegenwoordigers van alle 8 partijen die in Stadskanaal meedoen aanwezig zijn. Mocht u benieuwd zijn naar het debat en/of lijsttrekker Ingrid mentaal willen ondersteunen, bent u van 16.30 – 18.30 van harte welkom in De Kameleon.

Dat is slechts het eerste debat, want op RTV Stadskanaal zullen nog enkele debatten gevoerd worden. Op 12 februari zal collega Okko Dijkstra in debat gaan met mevrouw Brongers van het CDA en 12 dagen later vind op dezelfde zender een slotdebat plaats met alle partijen.

Daarvoor echter is nog een debat op 9 februari in zaal de Eendracht (naast de Poststraatkerk). Naar alle waarschijnlijk zal ik daar in debat gaan met collega-kandidaatraadsleden van alle andere partijen over leefbaarheid.

In eerdere jaren werden ook nog debatten gevoerd op middelbare scholen, maar daar heb ik tot op heden nog niets over gehoord. Ik hoop het wel. Dat zijn altijd erg leuke gesprekken en ook heel leerzaam. Voor de raadsleden misschien nog wel meer dan voor de leerlingen 

ChristenUnie: overal en met iedereen in debat

vorige logs > 2010