Laatste

woensdag 10 februari 2010 16:13

Nog 21 dagen / 3 weken

Vanavond zal d.v. onze laatste fractievergadering van deze periode plaatsvinden. Ik schat dat we er zo’n 100 gehad hebben de afgelopen vier jaren. Normaal gesproken 2 per maand, niet tijdens de recessen en af en toe wat extra, in verband met bijzondere zaken, zoals bijvoorbeeld voorjaarsnota’s en algemene beschouwingen.

Het zijn vier mooie jaren geweest. We hebben in goede sfeer, onderlinge waardering, respect en vertrouwen vrijuit kunnen spreken en overleggen. Ik kan mij niet herinneren dat er een wanklank is gevallen. Normaal gesproken wordt dit dus ook de laatste fractievergadering die wordt voorgezeten door Hans Wubs, die het de afgelopen vier jaren met veel enthousiasme en toewijding heeft gedaan. Hij staat nog wel op de lijst, maar als duwer. Tenminste, ik ga er niet vanuit dat we 9 lokale vertegenwoordigers zullen krijgen de komende periode. De mogelijkheid van een voorkeurszetel is uiteraard wel altijd aanwezig.

De fractie heeft de afgelopen vier jaren een hele stabiele samenstelling gehad. 4 raadsleden, onze fractieondersteuner en nog drie vaste steunfractieleden. De afgelopen maanden zijn de nummer 6 en 7 op de lijst ook regelmatig aangeschoven om alvast in te werken.

Wie de volgende periode deel uit gaan maken van de fractie is nog niet geheel duidelijk. Uiteraard moeten de verkiezingen eerst plaats vinden om de raadsleden te bepalen. Die bepalen vervolgens volgens ons intern reglement wie ze vragen hen te gaan ondersteunen.

Mogelijkerwijs heeft u een algemeen verlangen u te verdiepen in de lokale politiek, of een specifieke deskundigheid die van nut kan zijn voor Stadskanaal, en de ChristenUnie in het bijzonder. Dan wil ik u vragen dat met ons te delen. Na de verkiezingen is een mooi moment om in te stappen. Om allereerst te delen in die deskundigheid en op de achtergrond mee te draaien en vervolgens misschien zelf ook wel volgende keer zelf verkiesbaar te staan. In overleg tussen u en de nieuwe fractie zal er ongetwijfeld een goede manier gevonden worden waarop we elkaar en Stadskanaal van dienst kunnen zijn. Laat van u horen!

ChristenUnie: nieuw talent

vorige logs > 2010