Avond

vrijdag 19 februari 2010 23:56

Mocht u vanavond thuis voor de buis hebben zitten kijken naar de deuren in Den Haag die maar dicht bleven, dan hebt u een verkeerde keus gemaakt. U heeft dan namelijk een geweldige avond gemist in Mussel. Ons Eerste Kamerlid Roel Kuiper is over gekomen vanuit Hardenberg om ons interessante inzichten te geven in de wortels van de ChristenUnie en de belangrijke rol die een kleine partij als de ChristenUnie speelt in het bestuur van ons land. Het staat wel vast dat zonder de ChristenUnie de stekker al veel eerder uit het kabinet was getrokken en het land onbestuurd was gebleven in een tijd van crisis. De ChristenUnie vervult de rol van het cement, aldus Kuiper.

Vanavond hebben we mogen genieten van het talentvolle koor Zemira uit Mussel dat met veel uitstraling harmonieuze en tekstueel krachtige liederen ten gehore bracht. Daarnaast dus de lezing van Roel Kuiper, die vervolgens ook plaatsnam in een forum met lijsttrekker Ingrid Sterenborg en ondergetekende. Daarin hebben we enkele lokale en ChristenUnie-gerelateerde onderwerpen besproken. Uiteraard was er ook tijd voor gezellig samenzijn. We hebben nog maar eens genoten van gebak, dit keer door enkele leden zelfgemaakt, in verband met het 10-jarig bestaan van de ChristenUnie.

Al met al weer een leerzame, opbouwende, enthousiasmerende, ontspannen, maar vooral leuke avond. Ik heb wel goed nieuws voor de mensen die er niet waren. Volgende week vrijdag doen we het namelijk dunnetjes over. Nu niet met Kuiper en Zemira, maar met landelijk voorzitter van de jongerenorganisatie, IJmert Muilwijk en muziek van Hillianne en Tanja Wubs. In eetcafé Gerak in Onstwedde. Ongetwijfeld weer iets dat u niet zou mogen missen!

ChristenUnie: Bindende factor

vorige logs > 2010