Volkskrant

donderdag 25 februari 2010 20:15

Nog maar 6 dagen

Ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer een volkskrant gekocht. Ik ontving namelijk een sms waarin stond dat ‘ons’ filmpje genoemd werd. Het bleek om een paginagrootartikel te gaan waarin de journalist onderzoek had gedaan naar het gebruik van Youtubefilmpjes in de campagne. De eerste aanblik van het artikel (pagina 31) is mooi. Campagnevoeren doe je zó, met direct daarnaast een shot uit ons filmpje, van het echtpaar dat samen ‘ondersteunen’ uitbeeldt.

In het artikel zelf is de journalist wat kritischer, maar benoemt wel ‘de bordjes’ die voor ons belangrijk zijn: Stabiel, Betrokken, Mensen, Dienstbaar, Bijbel. Een eerste blik op youtube leerde ook dat vandaag de aantallen bezichtigingen van iets meer dan 800 snel richting de 1400 gaat.

Omdat ik de volkskrant nu toch gekocht had, heb ik nog maar wat verder gelezen. Op de voorpagina stond een groot artikel over partijen die gemiddeld gezien de lokale lasten het meeste en het minste hadden laten stijgen. D66 en Groenlinks met afstand het meest. VVD werd benoemd als de partij die dat het minst had gedaan. Verder lezen in de krant leerde echter snel dat op korte afstand de ChristenUnie een plek boven de VVD stond, en wat betreft OZB-verhoging nog een stuk beter scoorde.

In Stadskanaal doet de ChristenUnie het verreweg het beste, wat betreft het laag houden van de lasten. De ChristenUnie heeft namelijk als enige partij structureel tegen elke OZBverhoging gestemd. Goed om te zien dat in de rest van Nederland de ChristenUnie dezelfde lijn aanhoudt. We zijn zuinig op uw centen!

ChristenUnie: Affiniteit met u

vorige logs > 2010