Toekomst

vrijdag 26 februari 2010 23:36

Nog maar 5 dagen

Vanavond was de ChristenUniefractie verdeeld. Gelukkig niet qua standpunten, maar geografisch. RTV Stadskanaal had een lijsttrekkersdebat georganiseerd in de Kwinne op de zelfde avond dat wij onze jongerenavond hadden gepland. Lijsttrekker Ingrid Sterenborg reisde dus naar Stadskanaal terwijl ik de omgekeerde weg aflegde richting Onstwedde.

Zojuist hadden we even contact en beiden konden we melden een goede avond te hebben gehad. Zij had weer verschillende concrete standpunten naar voren kunnen brengen van de ChristenUnie, hetgeen ik voor een aantal tientallen jongeren mocht doen, samen met de landelijk voorzitter van Perspectief, de jongerenorganisatie van de ChristenUnie. Het begint toch op te vallen dat de ChristenUnie een goede kweekvijver heeft voor jonge politici. Vier jaren geleden kwam de vorige voorzitter Rogier Havelaar, en vandaag IJmert Muilwijk. Beiden hebben een bepaalde flair en charisma over zich, zijn inhoudelijk goed onderlegd en spreken met een ongekend gemak. Het beloofd veel goeds voor de toekomst. De avond werd muzikaal geweldig begeleid met de zussen Wubs op piano, sax en fluit.

Wat ook veel goeds voor de toekomst belooft is een aantal enthousiaste jongeren in onze gemeente. De volgende periode kan ik mij onmogelijk nog een jongere noemen. De nieuwe jongeren staan al weer klaar om hun positie en het werk binnen de ChristenUnie op zich te nemen.

ChristenUnie: alle leeftijden

vorige logs > 2010