Ludiek

zaterdag 27 februari 2010 19:24

Vandaag was de laatste marktdag van deze campagne. De ChristenUnie was uiteraard ook de hele dag aanwezig. Met de caravan en een televisie waarop ons spotje te zien was stonden we naast een bakkerij in het centrum.

We waren niet de enige. Volgens mij was bijna elk van de 8 partijen vertegenwoordigd op zeer korte afstand. Het wemelde van de gele, blauwe, witte, rode en groene truien, hesjes en jasjes. Verschillende partijen probeerden naast de logische folders nog andere ludieke activiteiten te ontplooien in de hoop kiezers te binden. Met een beetje creativiteit kan je de meeste daarvan net zo ludiek ter zijde schuiven.

Zie bijvoorbeeld onderstaand overzicht van uitdeelmateriaal en activiteiten:

Één partij bood een ritje in de hoogwerker aan. Willen ze duidelijk maken dat ze uit de hoogte doen? Of: wie zichzelf verhoogt... of: wat omhoog gaat...

Één partij deelt windmolentjes uit. Om aan te geven dat ze met alle winden meewaaien?

Veel partijen delen volle ballonnen uit. Zullen we die luchtbel even voor u doorprikken?

Vele bezoekers kregen ook een roos in de handen geduwd. Die zijn toch wel erg vergankelijk. Net als de partij en haar standpunten?

Één partij verloot een boodschappenpakket onder mensen die een quiz op de site invullen. Bittere noodzaak na al de lastenverzwaringen die deze partij voorstaat?

Toch was er erg veel interesse voor alle uitdeelmateriaal. Verschillende mensen leken nergens anders oog voor te hebben. Vele kinderen liepen vol trots tegelijkertijd met ballonnen van drie verschillende partijen. Het was een gezellige boel. Ik hoop dat het mensen naar het stembureau lokt woensdag.

ChristenUnie: Ruimte voor humor

ChristenUnie: Overzicht