Tarot

donderdag 27 augustus 2009 21:06

De ChristenUnie in de gemeente Midden-Drenthe heeft vragen gesteld bij cursussen Tarot en Yoga die door de Stichting Welzijn Midden-Drenthe worden gepromoot. Ik voel een parallel aankomen met de vragen die collega Hans Wubs eind vorig jaar stelde over een theatervoorstelling.

Destijds was de insteek van de ChristenUnie dat die vragen gesteld moesten worden omdat het godslasterlijke evenement gesubsidieerd werd met gemeenschapsgeld. Elk jaar steken we namelijk 6 ton in ons theater. Iedere burger van Stadskanaal betaald omgerekend jaarlijks dus zo’n 17,50 euro voor het theater. Veel burgers zullen niet wensen dat dat geld besteed wordt aan voorstellingen die een dergelijk karakter hebben.

Als de Stichting Welzijn Midden-Drenthe ook bijna volledig betaald wordt door gemeenschapsgeld denk ik dat onze collega’s in Midden-Drenthe een punt hebben. Hoezeer Yoga ook een geaccepteerd fenomeen dreigt te worden, het is gebaseerd op een filosofie die niet strookt met de Bijbel. Tarot gaat nog een stap verder doordat het waarzeggerij betreft. Het zal misschien weer veel rumoer op gaan leveren en veel mensen die zeggen dat de ChristenUnie alles wil verbieden. Dat kunnen we niet en dat willen we niet. Het is echter wel onze plicht om te controleren wat er gebeurt met het geld dat we investeren, namens alle burgers tot heil van alle burgers. Als de ChristenUnie het niet doet, wie wel?

ChristenUnie: ziet niet lijdzaam toe