Kennismaken (met foto's!)

zaterdag 23 januari 2010 18:16

Het waren 24 uur vol activiteiten van, voor en met de ChristenUnie. Rond deze tijd gisteren vertrok ik voor de aftrap van de campagne in de Kandelaarkerk. We hebben een mooie avond gehad. Inspirerende woorden van dominee Gurbe Huisman, interessante uitleg van lijsttrekker Ingrid en enthousiasmerende vooruitblikken van campagneleider Frits. De lokale campagneclip heeft ook zijn primeur gehad. Daar waren veel lovende woorden voor. We wachten nog even met het op grote schaal verspreiden. U zult dus nog even geduld moeten hebben.

Vanochtend stond ik iets na tienen al weer in de foyer van Geert Teis. RTV Noord is nog steeds bezig met nieuwjaarsrecepties en vandaag was onze regio aan de beurt. Van 10 tot 12 konden mensen inlopen en werden hier en daar microfoons voor neuzen gehouden. De tijd dat ik er was werd er veel gesproken over het Geert Teis. De directeur – overigens ‘gewoon’ een ambtenaar in dienst van de gemeente – vind het verschrikkelijk dat de gemeenteraad hem zijn Vlakke vloerzaal voorlopig heeft onthouden en verwijt de raad gebrek aan visie. Wethouder van de Kolk kreeg de gelegenheid de gang van zaken uit de doeken te doen en daarbij nam hij het op voor de raad en het democratisch proces. Op de receptie waren – uiteraard – ook andere partijen aanwezig hetgeen resulteerde in een eerste kennismaking met mogelijke nieuwe collega’s na 3 maart.

Daarmee was de ochtend behoorlijk gevuld, maar was de ’24 uur ChristenUnie’ nog niet voorbij. Vanmiddag hadden we namelijk met de eerste vier mensen van de lijst afgesproken even het centrum in te gaan. We hadden onze nieuwe truien aan (zie hieronder) en hebben op straat met mensen gesproken en flyers uitgedeeld. Dat is ook heel belangrijk. Ondertussen kwamen we nog collegapartijen tegen en hebben we uitgebreid kennis gemaakt met de eerste drie mensen van de SP, die ons voorzagen van een lekker kopje soep, hetgeen wel nodig was na een uurtje wandelen in het waterkoude Stadskanaal. Allemaal proberen we de verschillen tussen de partijen duidelijk te maken, maar ook in het besef dat we na 3 maart met elkaar door zullen moeten.

ChristenUnie: helpt graag

ChristenUnie: er op uit