Behangplaksel (met oproep!)

donderdag 04 februari 2010 21:43

Het begint onderhand al traditie te worden: Campagneleider Frits pikt mij op voor een rondje door onze mooie gemeente. Inmiddels voor de 3e of 4e verkiezingen op rij dat we dat samen doen. Er moesten weer posters geplakt worden. Voor het eerst was mij de zware taak toebedeeld van het maken van de behanglijm. Dus als de posters heel snel losgaan, weet u wie daarvoor verantwoordelijk is 

De gemeente heeft een aantal mooie plakborden neergezet op goed zichtbare punten. In Stadskanaal 4, Musselkanaal 2, Alteveer, Onstwedde en Mussel. Elke keer is het ook weer opvallend hoe de ‘plakethiek’ is. We waren de derde partij die onze posters gingen plakken, maar bijna alle borden waren al voor de helft gevuld door twee andere partijen. Ons plekje ‘3’ was bijna overal nog vrij, maar we werden wel al genoodzaakt om een stukje over een andere poster heen te plakken.

Het is nog een geluk dat er ‘maar’ 8 partijen meedoen. Met landelijke en Europese verkiezingen hangt het soms nog een stuk voller. Wat ook opvallend is, is dat met minder dan een maand te gaan meer dan de helft van de partijen zich dus nog niet aan het posters plakken heeft gewaagd. Er komt nog nat weer aan en de borden zijn een gewild object voor licht-vandalistische-uitingen dus ik vermoed dat we het rondje nog wel een keer weer zullen maken.

Het zou mooi zijn als de posters niet beperkt blijven tot de aanplakborden, maar de ChristenUnie op veel meer plekken zichtbaar is. Spreek u daarom (ook non-verbaal) uit voor de ChristenUnie en trek die twijfelende buurman of passant over de streep. Velen van ons hebben heel mooi zichtbare ramen waar ook best een poster achter kan. Graag brengen we ze bij u langs. We hebben verschillende typen (met en zonder foto) en maten (A3 tot A1) beschikbaar. Dus stuur even een mailtje naar mij of naar Frits en u heeft de poster heel snel in huis!

ChristenUnie: Iedereen doet mee!

vorige logs > 2010