Coalitie en college

pasen berichtzaterdag 31 maart 2018 18:50

Nu de nieuwe raad is geïnstalleerd wacht de volgende stap: het komen tot een coalitie en een college. Als grootste partij hebben we daartoe - met instemming van de overige partijen - het initiatief genomen. Om het proces goed te begeleiden en de raad te adviseren over een coalitie hebben we Bert Nederveen, ChristenUniewethouder in Zuidhorn, gevraagd informateur te worden.

Inmiddels kennen we in Stadskanaal de traditie om eerst alle partijen de gelegenheid te geven in een openbare bijeenkomst te reflecteren op de verkiezingsuitslag, een bijdrage te doen voor een bestuursakkoord en een voorkeur voor een coalitie uit te spreken. Die traditie van transparantie zetten we graag voort: onze inwoners kunnen op die manier kennis nemen van de visie van alle partijen.

Het openbare fractiebrede overleg zal aanstaande dinsdag 3 april vanaf 20.00 plaatsvinden in de raadszaal van het gemeentehuis. Iedereen is van harte welkom om mee te kijken en te luisteren. De informateur is uiteraard ook aanwezig en neemt de informatie mee in de gesprekken die volgen na dinsdag.

Voor nu willen we iedereen eerst hele gezegende Paasdagen wensen, het feest van de Opstanding van de Here Jezus Christus dat we dit weekend mogen vieren.