Hans Wubs ontvangt ChristenUnie-sculptuur

Hans Wubs ontvangt teken van erkenningvrijdag 13 april 2018 13:36

Tijdens een feestelijke afdelingsvergadering van de ChristenUnie Stadskanaal is oud-raadslid Hans Wubs uit Mussel in het zonnetje gezet. Hij is door het landelijk bestuur bedankt voor zijn jarenlange inzet voor de ChristenUnie, en haar voorganger de RPF. Marleen Oostland, voorzitter van het provinciaal bestuur, sprak hem toe en overhandigde hem als dankbetuiging een sculptuur, als teken van erkenning.

Wubs is sinds 1984 actief voor de partij. Eerst tien jaar als steunfractielid voor de RPF, gevolgd door 16 jaar raadslidmaatschap voor de RPF en ChristenUnie. Daarvoor werd hij eerder al koninklijk onderscheiden. Na 2010 bleef hij nog 8 jaar lid van de steunfractie. Jaren waarin hij zijn kennis en kunde kon overdragen en zijn interesse voor "groen & grijs" goed kon inzetten.

Tijdens de afdelingsvergadering was er ook uitgebreid aandacht voor de mooie verkiezingsuitslag voor de ChristenUnie, waarin een zetel werd gewonnen en de partij de grootste werd in de gemeente Stadskanaal. Dankbaarheid en verantwoordelijkheidsbesef stonden centraal.

Op de foto v.l.n.r. Marleen Oostland, Hans Wubs en zijn vrouw Janny.