Amendement kieslijst

stieneke.jpegwoensdag 20 september 2023 14:26

Toen de conceptkandidatenlijst vanuit het partijbureau van de ChristenUnie gepubliceerd werd, kwamen vanuit het hele land geluiden dat leden het niet eens waren met de lijst, en dan met name met de plek van Stieneke van der Graaf hierop.

Ons amendement stelt voor om Stieneke op de 5e plaats van de kandidatenlijst te zetten, en we dienen dit voorstel in tijdens het verkiezingscongres op 30 september.

Stieneke van der Graaf, woonachtig in Groningen en geworteld in de kop van Overijssel, is momenteel binnen de fractie het Kamerlid met de meeste ervaring (de overige Kamerleden zitten er pas twee jaar). Daarnaast is de ChristenUnie veelal sterk vertegenwoordigd in de regio. In de voorgestelde top 5 komen er vier kandidaten uit de Randstad en is de landelijke spreiding niet gewaarborgd.

Om onze zaak kracht bij te zetten, willen we dit amendement met zoveel mogelijk leden indienen. Teken ons amendement en help om Stieneke op 5 te krijgen. Klik hier voor het amendement.

Onderteken ons amendement betekent niet automatisch stemmen op het congres. Hiervoor moet je je afzonderlijk aanmelden. Dit kan hier.

Stemmen op het congres kan zowel online als ter plaatse in Zwolle op 30 september.

Laten we samenwerken om onze regio een krachtige stem te geven in de Tweede Kamer en onze huidige fractie te ondersteunen in hun belangrijke werk!